HardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunnelene
  • Prosjektet
  • Nyheter
  • Om oss
  • Dokumentasjon
  • Kontakt

Vil garantere for Hardangerviddatunnel

    Home Ukategorisert Vil garantere for Hardangerviddatunnel
    NextPrevious

    Vil garantere for Hardangerviddatunnel

    By HVT | Ukategorisert | Comments are Closed | 1 september, 2015 | 0

    Buskerud Høyres fylkesordførerkandidat, Rune Kjølstad, vil bla opp for tunnel under Hardangervidda uavhengig av om Rv.7 får stamveistatus eller ikke. – Vi går «all in» for Hardangerviddatunnelen, sa Kjølstad da han møtte Hallingdølen sammen med Hol-ordfører og styreleder i Hardangerviddatunnelene AS, Tony Arild Kjøl. Forslaget innebærer bla fylkeskommunale millioner til bygging av tunnelen.

    For litt over et år siden åpnet veistrekningen Søkna-Ørgenvika og fra dette prosjektet henter Rune Kjølstad mye av inspirasjonen sin fra. Fylkeskommunen garanterte nemlig for penger til veiprosjektet, og Kjølstad ivrer etter en tilsvarende løsning for Hardangerviddatunnelen: – Dette er en modell som kan brukes når vi skal bygge tunnel under Hardangervidda også, mener Kjølstad. Han legger til grunn at

    Foto: Hallingdølen

    Faksimile: Hallingdølen

    både Buskerud og Hordaland går sammen og gir finansiering til prosjektet i påvente av statlige NTP-kroner.

    Sammen med styreleder i Hardangerviddatunnelene AS og avtroppende ordfører i Hol, Tony Arild Kjøl, ble løftene presentert for Hallingdølen. – Dette er gode nyheter og viser at tunnelsynet vårt vinner stadig større støtte. Velvilje er selvsagt positivt, men enda bedre er det når de er konkrete og tallfestede slik Kjølstad og Høyre nå leverer, sier Hol-ordføreren. Han gleder seg ekstra mye over at Kjølstad også lover kr. 500.000 til en mulighetsstudie og utarbeidelse av den påkrevde kommunedelplanen som må gjennomføres før tunnelbyggingen kan ta til.

    Selv om Kjøl ikke tar gjenvalg som ordfører i Hol ser han frem til å være med i kulissene i fortsettelsen. – Jeg ser frem til å være der når første spadetak skal tas, og forhåpentligvis kan det bli allerede i 2020, smiler ordføreren lurt. Les mer om saken i Avisen Hallingdølen

    Buskerud, fylkeskommune, Hallingdal, Hallingdølen, Hardanger, Hardangervidda, Hardangerviddanunnelene, Hardangerviddatunnelen, Hardangerviddatunnelene, Hol, Hordaland, Høgre, Høyre, NTP, Rune Kjølstad, Rv7, Tony Arild Kjøl, vei

    HVT

    More posts by HVT

    Related Post

    • Høringskonferanse KVU Rv.7 over Hardangervidda

      By HVT | Comments are Closed

      Statens vegvesen inviterte til stor høringskonferanse for deres Konseptvalgutredning Rv.7 over Hardangervidda på Vestlia 10. november, og med dette er høringsrunden i gang før endelig konklusjon skal trekkes omkring tunnelløsninger for den utsatte veistrekningen. Les rapportenRead more

    • – Vi skal ta et veivalg til våren

      By HVT | Comments are Closed

      Det var ikke mye nytt for de vel 200 fremmøte på Pers Hotel som ville høre samferdselsminister Ketil Solvik Olsen snakke om øst-vest mandag 23. januar. Statsråden kunne ikke love noe annet enn at Regjeringen vilRead more

    • Talte Rv.7 sin sak i Senterpartiets stortingsgruppe

      By HVT | Comments are Closed

      Ordfører i Eidfjord, Anved Johan Tveit, tok med seg kollegaene Solfrid Borge fra Ullensvang og Eli H. Prestegården fra Nore og Uvdal kommune til Senterpartiets stortingsgruppe for å tale Rv.7 sin sak foran det foreståendeRead more

    • Buskerud går for Rv.7

      By HVT | Comments are Closed

      Buskerud fylkeskommune går inn for E134 og Rv.7 som hovedveiforbindelser mellom øst og vest, og sender et svært tydelig siognal til landets stortingspolitikere om hva som forventes når Nasjonal Transportplan legges frem på nyåret: Rv.7 medRead more

    • Ny rapport: Bør prioritere Rv.7 foran Rv.52

      By HVT | Comments are Closed

      Ny rapport slår hull på anbefalingen om Hemsedalsalternativet. – Det er uforståelig at man kan bygge en ny hovedvei til 20 milliarder og så bruke 20 milliarder på en annen vei som skal ha sammeRead more

    NextPrevious

    Siste innlegg

    • Trafikktala februar 2021 Høgfjellovergangane i SørNoreg.
    • Trafikktal for januar 2021 Høgfjellsovergangar aust-vest
    • Framtida for Rv 7 Hardangervidda treng politisk beslutning.
    • Møte med Samferdselsminister Knut Arild Hareide og Trafikktala for november 2020
    • Størst aust-vest i oktober 2020.

    Arkiv

    • mars 2021
    • februar 2021
    • januar 2021
    • desember 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • august 2020
    • juni 2020
    • mai 2020
    • april 2020
    • februar 2020
    • januar 2020
    • desember 2019
    • november 2019
    • september 2019
    • august 2019
    • juni 2019
    • mai 2019
    • april 2019
    • mars 2019
    • januar 2019
    • oktober 2018
    • juli 2018
    • juni 2018
    • mai 2018
    • april 2018
    • mars 2018
    • januar 2018
    • desember 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • april 2017
    • mars 2017
    • januar 2017
    • desember 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • september 2016
    • august 2016
    • juli 2016
    • juni 2016
    • mai 2016
    • april 2016
    • mars 2016
    • februar 2016
    • januar 2016
    • desember 2015
    • november 2015
    • oktober 2015
    • september 2015
    • august 2015
    • juli 2015
    • juni 2015
    • mai 2015
    • april 2015

    Følg oss

    Samarbeidspartnere:

    Buskerud Fylke Buskerud Fylke

    Hordaland Fylke Hordaland Fylke

    Nore_og_Uvdal_kommune Nore og Uvdal kommune

    Ål kommune Ål kommune

    Hol_kommune Hol kommune

    Eidfjord_kommune Eidfjord kommune

    Ullensvang_kommune Ullensvang kommune

    Ulvik_kommune Ulvik kommune

    Copyright 2015 Kreator Kommunikasjon AS og Hardangerviddatunnelene
    • Brev til Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Januar 2021
    • Dokumentasjon
    • Index
    • Kontakt
    • KVU rv. 7 over Hardangervidda – Ny Høyring – Informasjonsmøte
    • Nyheter
    • Nyheter2
    • Om oss
    • Pressemelding frå Hardangerviddatunnelene AS 01. mars 2018
    • Prosjektet
    • Rv 7 Hardangervidda har mest trafikkauke av dei 3 hovudvegane aust-vest i 2017
    Hardangerviddatunnelene