HardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunnelene
  • Prosjektet
  • Nyheter
  • Om oss
  • Dokumentasjon
  • Kontakt

Høyretopp støtter Hardangerviddatunnel

    Home Ukategorisert Høyretopp støtter Hardangerviddatunnel
    NextPrevious

    Høyretopp støtter Hardangerviddatunnel

    By HVT | Ukategorisert | Comments are Closed | 12 august, 2015 | 0

    Høyres parlamentariske leder, Trond Helleland, tror på tunnel, uavhengig av øst/vest-debatten, skriver avisen Hallingdølen 11. august. Helleland er selv stortingsrepresentant for Buskerud og kjenner fylket sitt godt, og han går langt i å love at tunnelforkjemperne vil bli hørt. – Det er viktig at man får en lang tunnel under vidda, sier han til Hallingdølen.

    Tunnelstøtte Avisen HallingdølenStortingspolitikeren og Høyres parlamentariske leder, Trond Helleland, møtte en delegasjon av tunnelforkjempere i hjemfylket, og enigheten var stor mellom Høyres mektige mann og Tony Arild Kjøl, ordfører i Hol og styreleder i Hardangerviddatunnelene AS. – Jeg tror det er mulig å få til en Hardangerviddatunnel også uten at Rv.7 blir blant de to prioriterte hovedveiene mellom øst og vest, forklarte Helleland tunnelforkjemperne og avisen Hallingdølen.

    Styreleder i Hardangerviddatunnelene AS, Tony Arild Kjøl, sa seg godt fornøyd med svarene fra mannen som leder statsministerens egen partigruppe på Stortinget: – Dette er en viktig støttespiller å ha med seg for oss som kjemper for en tunnelløsning under Hardangervidda, men vi må stå på hver dag frem til vedtakene er fattet før vi slår oss til ro. Kjøl understreker også at selskapet jobber med alternative finansieringsløsninger for tunnelprosjektet som Statens vegvesen har beregnet vil kunne koste omkring 3 milliarder kroner. – Vi ser på flere ulike løsninger, inkludert OPS (Offentlig Privat samarbeid), men uansett må det et betydelig statlig bidrag til for at tunnel skal bli en realitet., understreker Kjøl.

    Les saken i Avisen Hallingdølen

     

    Hallgrim Berg, Hallingdølen, Hardangervidda, Hardangerviddanunnelene, Hardangerviddatunnelen, Hardangerviddatunnelene, Høyre, Lill Opsahl Sletto, NTP, OPS, Rv7, Tony Arild Kjøl, Trond Helleland, tunnel, vei

    HVT

    More posts by HVT

    Related Post

    • Hardangerviddatunnel kan gi pluss for samfunnet

      By HVT | Comments are Closed

      Det er konklusjonen etter at Implement Consulting Group har gjennomført en såkalt samfunnsøkonomisk analyse av hvorvidt en lang tunnel under Hardangervidda vil være en positiv investering for AS Norge. – Vi ba om realistiske ogRead more

    • Vil garantere for Hardangerviddatunnel

      By HVT | Comments are Closed

      Buskerud Høyres fylkesordførerkandidat, Rune Kjølstad, vil bla opp for tunnel under Hardangervidda uavhengig av om Rv.7 får stamveistatus eller ikke. – Vi går «all in» for Hardangerviddatunnelen, sa Kjølstad da han møtte Hallingdølen sammen medRead more

    • Tror Venstre går for Hardangerviddatunnel

      By HVT | Comments are Closed

      Avisen Hallingdølen kan melde at Venstres nestleder, Terje Breivik, var usedvanlig tydelig på sitt tunnelsyn da han gjestet Hallingdal på valgkampturne. Venstres stortingsrepresentant mener at Hardangerviddatunnelen må bygges uansett hvilken vei som får stamveistatus. –Read more

    • Hardanger kan blomstre – hele året!

      By HVT | Comments are Closed

      Frukttreblomstringen i Hardanger er vide kjent for å vise seg fra sin beste side i sommermånedene vi legger bak oss, men kan vi gjøre mer for at næringslivet kan «blomstre» hele året? Ja, mener hotelleierenRead more

    • Sammen er vi sterke!

      By HVT | Comments are Closed

      I Hallingdølen stiller Roger Espeli, adm. dir i Highland Lodge og Vestlia Resort krav til politikerne; Sats på Rv.7 så vil vi satse videre på Geilo! På Hardangerviddakonferansen går Espeli på podiet for å fremheveRead more

    NextPrevious

    Siste innlegg

    • Trafikktala februar 2021 Høgfjellovergangane i SørNoreg.
    • Trafikktal for januar 2021 Høgfjellsovergangar aust-vest
    • Framtida for Rv 7 Hardangervidda treng politisk beslutning.
    • Møte med Samferdselsminister Knut Arild Hareide og Trafikktala for november 2020
    • Størst aust-vest i oktober 2020.

    Arkiv

    • mars 2021
    • februar 2021
    • januar 2021
    • desember 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • august 2020
    • juni 2020
    • mai 2020
    • april 2020
    • februar 2020
    • januar 2020
    • desember 2019
    • november 2019
    • september 2019
    • august 2019
    • juni 2019
    • mai 2019
    • april 2019
    • mars 2019
    • januar 2019
    • oktober 2018
    • juli 2018
    • juni 2018
    • mai 2018
    • april 2018
    • mars 2018
    • januar 2018
    • desember 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • april 2017
    • mars 2017
    • januar 2017
    • desember 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • september 2016
    • august 2016
    • juli 2016
    • juni 2016
    • mai 2016
    • april 2016
    • mars 2016
    • februar 2016
    • januar 2016
    • desember 2015
    • november 2015
    • oktober 2015
    • september 2015
    • august 2015
    • juli 2015
    • juni 2015
    • mai 2015
    • april 2015

    Følg oss

    Samarbeidspartnere:

    Buskerud Fylke Buskerud Fylke

    Hordaland Fylke Hordaland Fylke

    Nore_og_Uvdal_kommune Nore og Uvdal kommune

    Ål kommune Ål kommune

    Hol_kommune Hol kommune

    Eidfjord_kommune Eidfjord kommune

    Ullensvang_kommune Ullensvang kommune

    Ulvik_kommune Ulvik kommune

    Copyright 2015 Kreator Kommunikasjon AS og Hardangerviddatunnelene
    • Brev til Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Januar 2021
    • Dokumentasjon
    • Index
    • Kontakt
    • KVU rv. 7 over Hardangervidda – Ny Høyring – Informasjonsmøte
    • Nyheter
    • Nyheter2
    • Om oss
    • Pressemelding frå Hardangerviddatunnelene AS 01. mars 2018
    • Prosjektet
    • Rv 7 Hardangervidda har mest trafikkauke av dei 3 hovudvegane aust-vest i 2017
    Hardangerviddatunnelene