HardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunneleneHardangerviddatunnelene
  • Prosjektet
  • Nyheter
  • Om oss
  • Dokumentasjon
  • Kontakt

Høringsuttale Regional Transportplan Hordaland

    Home Ukategorisert Høringsuttale Regional Transportplan Hordaland
    NextPrevious

    Høringsuttale Regional Transportplan Hordaland

    By HVT | Ukategorisert | Comments are Closed | 19 november, 2015 | 0

    Hardangerviddatunnelene AS har styrebehandlet og avgitt en uttale til høringen fra Hordaland fylkeskommune om ny Regional Transportplan 2018-2029. Dokumentet er ment å være en regional og langsiktig strategiplan for hele transportsektoren i Hordaland. – Nettopp derfor savner vi at også riksveien løftes tydeligere frem, og da også selvsagt Rv.7, sier styreleder Tony Arild Kjøl.

    Hordaland fylkeskommune har sendt ut et forslag til planprogram for regional transportplan (RTP) for 2018-2029 med en høringsfrist 27. november. RTP er ment å være en regional og langsiktig strategiplan for hele transportsektoren i Hordaland. Transportplanen skal formulere mål, strategier og retningslinjer for ulike temaer innenfor transportsystemet i fylket, inkludert der ansvar og virkemidler ligger til andre forvaltningsnivåer enn det fylkeskommunale.

    Styreleder Tony Arild Kjøl

    Styreleder Tony Arild Kjøl

    – Dette er et positivt grep som gir en unik mulighet for å se på alle små og store veier inn og ut av Hordaland fylke, men dessverre har riksveien blitt utelatt som eget planområde og det er kortsiktig og gjør det vanskelig å forstå hvordan man skal se transportbehov og -muligheter i en sammenheng, sier Kjøl.

    Styret understreker betydningen Rv.7 har for både regional trafikk og som korteste veiforbindelse mellom Bergen og Oslo, og at dette betyr at mange transportrelaterte muligheter og utfordringer genereres av nettopp denne veien inn og ut av fylket. – Det blir derfor umulig å mene noe om transportløsningene innenfor Hordaland fylke uten at man også mener noe om standard og status for riksveien våre, forklarer Kjøl.

    Hardangerviddatunnelene AS er imidlertid klare på at de ønsker å være en samarbeidspartner i den videre prosessen med å utvikle en helhetlig transportplan for Hordaland og stiller seg til fylkeskommunens disposisjon. – Vi er klare til å bidra inn i dette omfattende arbeidet, og jeg tror vi kan få til en god dialog omkring morgendagens transportsystem i Hordaland, avslutter styrelederen.

    Les uttalen her.

    fylkesting, Hardanger, Hardangervidda, Hardangerviddatunnelen, Hordaland, Hordaland fylkeskommune, NTP, regional transportplan, Reiseliv, riksveg, riksvei, RTP, Rv.7, Rv7, statens vegvesen, tunnel, vei

    HVT

    More posts by HVT

    Related Post

    • Hordaland må prioritere Hardangerviddatunnel

      By HVT | Comments are Closed

      I arbeidet ny Regional Transportplan Hordaland 2018-2029 ber styret i Hardangerviddatunnelene AS om at Hordaland fylkeskommune jobber aktivt for en tunnelløsning på Rv.7. – Hordalandspolitikerne har alle muligheter til å få på plass en vintersikkerRead more

    • Befarer Rv.7 med buss 28.-29. september

      By HVT | Comments are Closed

      Hardangerviddatunnelene AS og Interesseselskapet Rv.7 inviterer folkevalgte fra kommunestyrer, fylkesting og Stortinget til befaring langs Rv.7 onsdag 28. september og torsdag 29. september. Påmeldingen er åpnet og plassene begrenset, så meld deg på i dag!Read more

    • Vellykket samling i Bergen

      By HVT | Comments are Closed

      Styreleder i Interesseselskapet Rv7, Flå-ordfører Tor Egil Buøen, og styreleder i Hardangerviddatunnelene AS, Eidfjord-ordfører Anved Johan Tveit, hadde grunn til å smile etter en hektisk møtedag i Bergen 13. mai. – Vi møter venner avRead more

    • Rv.7 binder Norge sammen!

      By HVT | Comments are Closed

      1. juli er det siste sjanse for å avgi høringsuttale til transportetatenes forslag til såkalt Grunnlagsdokument for Nasjonal Transportplan 2018-2029. Styret i Hardangerviddatunnelene AS har sagt sin menig, og vi oppfordrer våre folkevalgte til åRead more

    • Trafikantene velger Rv.7 som aldri før

      By HVT | Comments are Closed

      Første kvartal 2016 viser en betydelig vekst i trafikken over Hardangerbroen og over Hardangervidda, og viser at fjorårsresultatet var langt fra et blaff. – Flere og flere har fått øynene opp for Rv.7 og detRead more

    NextPrevious

    Siste innlegg

    • Trafikktal for januar 2021 Høgfjellsovergangar aust-vest
    • Framtida for Rv 7 Hardangervidda treng politisk beslutning.
    • Møte med Samferdselsminister Knut Arild Hareide og Trafikktala for november 2020
    • Størst aust-vest i oktober 2020.
    • Dyranuttunnelen må inn i Nasjonal Transportplan 2022-2033.

    Arkiv

    • februar 2021
    • januar 2021
    • desember 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • august 2020
    • juni 2020
    • mai 2020
    • april 2020
    • februar 2020
    • januar 2020
    • desember 2019
    • november 2019
    • september 2019
    • august 2019
    • juni 2019
    • mai 2019
    • april 2019
    • mars 2019
    • januar 2019
    • oktober 2018
    • juli 2018
    • juni 2018
    • mai 2018
    • april 2018
    • mars 2018
    • januar 2018
    • desember 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • april 2017
    • mars 2017
    • januar 2017
    • desember 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • september 2016
    • august 2016
    • juli 2016
    • juni 2016
    • mai 2016
    • april 2016
    • mars 2016
    • februar 2016
    • januar 2016
    • desember 2015
    • november 2015
    • oktober 2015
    • september 2015
    • august 2015
    • juli 2015
    • juni 2015
    • mai 2015
    • april 2015

    Følg oss

    Samarbeidspartnere:

    Buskerud Fylke Buskerud Fylke

    Hordaland Fylke Hordaland Fylke

    Nore_og_Uvdal_kommune Nore og Uvdal kommune

    Ål kommune Ål kommune

    Hol_kommune Hol kommune

    Eidfjord_kommune Eidfjord kommune

    Ullensvang_kommune Ullensvang kommune

    Ulvik_kommune Ulvik kommune

    Copyright 2015 Kreator Kommunikasjon AS og Hardangerviddatunnelene
    • Brev til Samferdselsminister Knut Arild Hareide, Januar 2021
    • Dokumentasjon
    • Index
    • Kontakt
    • KVU rv. 7 over Hardangervidda – Ny Høyring – Informasjonsmøte
    • Nyheter
    • Nyheter2
    • Om oss
    • Pressemelding frå Hardangerviddatunnelene AS 01. mars 2018
    • Prosjektet
    • Rv 7 Hardangervidda har mest trafikkauke av dei 3 hovudvegane aust-vest i 2017
    Hardangerviddatunnelene